Min barndomsvän Theres

I veckan var jag in till stan o träffade min barndomsvän Theres o hennes dotter Signe.
Theres bodde också i Pilbo när vi var små, hon var min bästa vän.
Men när vi skulle börja första klass flyttade hennes familj till Skålsjön i Hälsingland.
När man är liten o bästa vännen flyttar trodde man att det var slutet.
Men så blev det inte!
Snarare tvärt om...
Jag brukade åka buss till theres o hälsa på, bussbiljetten kostade 20 kr sen fick man en slant av mamma så man kunde handla i kiosken i enviken när bussen stannade där.
Bara bussresan var ett äventyr!
Sitta med sin godispåse, min häst tidning o titta ut igenom fönstret.
Sååå spännande!
När man såg Ann-marie o Sigvards gård skulle man plinga!
Jag o Theres hittade på så himla mycket roligt.
Sånt som man inte gjorde hemma..
Vi åkte skidor till hennes grannar som bodde på andra sidan skogen, där fick vi ostkaka o färsk mjölk.
Jättegott när man är trött o frusen :)
På andra sidan vägen, en bit ner i skogen stod det två hästar.
Nordsvenskar tror jag att dom var.
Vi lekte i hagarna o red på dom där hästarna, livsfarligt egentligen men det tänkte man inte på då, det var ju så roligt.
Vi va ju bara barn...
Men alla barn växer upp o tyvärr tappade vi kontakten under gymnasietiden.
För ca ett år sedan fick jag ett mail av Theres där hon berättade att hon var gravid!
I somras träffades vi för första gången på flera år.
Det är helt underbart att ha hittat tillbaka till varandra!
För så känns det verkligen :)
Saken blir ju inte sämre av att signe har kommit o förgyllt tillvaron ännu mer ;)



Vi måste ses snart igen min vän :)

Kram


Kommentarer
Postat av: Theres

Det är verkligen jätteroligt att vi har börjat att träffas igen :) Jag har saknat dig mycket under tiden vi inte träffades. Skönt att det är åtgärdat nu! :D



Klart vi ska ses snart igen :)

2010-12-19 @ 12:13:23
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0