This is it.

När jag började blogga gjorde jag för att få en chans att ventilera mig.
Känslor o tankar som jag behövde sätta ord på..
O det har fungerat för mig.
Nu kommer jag att behöva den igen.

Efter 6 år tillsammans har jag o Per bestämt oss för att bryta upp.
Vi har gjort slut o ska så småning om också flytta isär.
Det är jättesvårt att sätta ord på känslorna men jag ska göra ett försök.
Det är ett gemensamt beslut men det betyder inte att det är mindre jobbigt.
För det är verkligen jobbigt!
Det är inget eller ingen som har kommit emellan oss utan det är våra känslor som svalnat.
Vi har känt det ett tag men inte velat inse det eftersom tycker om varandra o har varit tillsammans så länge.
Men man kan inte vara kvar i ett förhållande bara för att det är tryggt.
Det håller inte i längden...
Vi är båda värda att få bli älskade fullt ut.

Jag o Per vet att det är rätt beslut även om det känns väldigt fel ibland.
Jag har gråtit mycket o tårarna är inte slut än..
Vi blev tillsammans när jag var 17 år.
Jag bodde hemma hos mamma o pappa o gick på gymnasiet.
Vi flyttade till lägenhet tillsammans o sen till hus.
Hela mitt vuxna liv har Per funnits med!
Nu helt plötsligt kommer jag vara ensam...
Jag är rädd, verkligen livrädd.
Men som tur är har jag Per kvar vid min sida, han är ändå min bästa vän.
Vi har lovat att stötta varandra igenom allt det här o det är viktigt.
För är det nått vi båda kommer att behöva så är det stöd, tillsammans o på varsitt håll.
Många av mina vänner har redan visat att dom finns där för mig o det känns så skönt.
Det tackar jag ödmjukast för!

Är det nått ni undrar eller har hört så fråga oss.
Istället för att det ska bli rykten o fel versioner.

Kram












Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är inte själv. Du är aldrig själv så länge jag lever. Och jag tror det kommer bli bra. Kommer säkerligen vara jobbigt för dig att lära dig stå på egna ben. Men tro mig, man lär sig och blir starkare i sig själv. Det kommer bli bra.

2010-01-15 @ 18:10:53
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Martina

Du är aldrig ensam, Jenny! Min dörr står alltid öppen för dig. Självklart är det jättejobbigt och jag har varit i den sitsen jag med, men i slutändan kommer du komma ut starkare än någonsin, det vet jag. All kärlek och mängder av styrkekramar till dig! I ♥ you!

2010-01-15 @ 19:25:10
URL: http://mariamartina.webblogg.se/
Postat av: Helene

Så tråkigt för dig vännen, tänker på dig! Vet att vi inte träffats på evigheter men känner du för att tänka på något annat (läs: snusa bebis och dricka te) så ställer jag gärna upp ♥

Kramar

2010-01-15 @ 20:35:19
URL: http://hebens.blogspot.com
Postat av: Mickis

Jag finns alltid här..hoppas du vet det

2010-01-15 @ 21:28:31
Postat av: Sara

Tråkigt men tusen kramar till dig.

2010-01-15 @ 22:56:33
Postat av: jossan

tårögd blir även jag, fast vi inte känt varann så länge eller umgåtts mycket, men du även jag finns om det är något, kram på dig / er

2010-01-15 @ 22:59:25
Postat av: Mikaela

Vad tråkigt att höra, men som de andra skriver, du kommer starkare ur detta ska du se :) Massa kramar

2010-01-16 @ 00:11:24
Postat av: Ann-Sofie

Jenny igår när du sa det ville jag bara gå ge dig en kram. Men jag vet hur svårt det kan vara om någon ger en kram och man bara bryter ihop. Men om du vill prata så finns jag här! Än om vi inte är så nära, du förstår!

2010-01-16 @ 11:56:21
URL: http://viljanattkunna.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Puss å kram Jenny, det låter inte kul ;(

2010-01-16 @ 21:14:16
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0