Helgen som gått...

Lite dåligt med uppdatering nu..
Sorry!
Lovar att bättra mig så fort jag får en egen dator!

I lördags va det födelsedagsfest för Malin som fyllde 25!
Snacka om nostalgi när man svängde in vid bystugan i aspeboda..
Många galna o roliga fester har utspelats där.
O ännu en i lördags ;)
Vi dansade, snackade o bara umgicks!
Som på den gamla goda tiden :)
Jag va nykter o körde men hade minst lika kul som alla andra!
Att träffa Emelie, Helen, Mupp, Malin M, Malin S, Ida, Helene, Lasse, Nisse o alla andra goingar var så kul!
Det är så härligt med folk som man träffar o det känns som om att det va igår man träffades sist fast det kanske var år sedan..
Kom hem vid halv fyra på natten o slockade som ett ljus kan jag lova.

Klockan ringde halv sju på söndagen o då va det dags att rulla ur sängen.
Packade in Diva i bilen o åkte till stallet.
Släppte ut vilddjuren sen bar det av mot Uppsala!
Ahmanda skulle träna för Hannes Melin så jag skulle vara med o kolla :)
Suss o Ahmanda måste vara dom galnaste men undebaraste människorna jag känner!
Dom gjorde en lite kupp så det slutade med att jag fick rida Manne på eftermiddagen..
Jag som är livrädd för att hoppa fick rida Suss 5 åriga Manne för Hannes!
Helt sjukt..
Men så himla roligt!
Jag hoppade utan att vara rädd, dels för att jag hade Ahmanda där, mitt stora stöd i livet o för att Hannes är en superduktig tränare!
Trots att jag ramlade av en gång så hann aldrig skräcken sätta in..
Så idag är jag så öm, mör o kroppen är stel av träningsvärk men det var så värt det!

Igår var det dags för presskonferens i borlänge.
Eftersom att det var internationella kvinnodagen ville Kommunal ta upp några arbetsfrågor som finns kvar inom kvinnoyrkena.
O då syftade vi mest på dom delade turerna!
Det är inte kul att förstöra en hel helg bara för att sitta o vänta på jobbet..
När man väl är på jobbet så går det i ett o man blir helt slut.
Man blir inte människa igen på flera dagar..
Både DD, Falukuriren, borlänge tidning o DalaRadion gjorde riktigt bra artiklar :)
Så nu ska vi fortsätta att fajtas!

Det var i korta drag min helg :)
Hoppas att eran har varit lika bra!

Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0