Inskrivning....

Nu mina kära vänner, nu är det inte långt kvar!

Igår var det dags att bli "inskriven" på BB, nått jag faktiskt sett fram emot.
Vi skulle träffa barnmorska, läkare, narkosläkare för att gå igenom ingreppet sen skulle jag lämna lite prover.
Det borde ju gå snabbt!
Eller?
3 timmar tog det innan allt var avklarat.
Då var jag trött, hungrig o på riktigt dåligt humör.
Jag förstår att dom har mycket att göra o inte kan släppa allt men va fan!
Det här har ju varit bestämt i flera veckor....
Tur man kan skylla på hormoner när jag morrade som högst ;)



Hur som helst.
Proverna såg fina ut, personalen var trevlig o vi blev informerade om hur kejsarsnittet går till.
Jag har fått med mig tvättsvampar med antibakteriell tvål som jag ska duscha o tvätta håret med här hemma på söndag kväll.
Klockan 7 på måndag morgon ska vi vara inne på BB för att duscha med tvättsvamp igen, få dropp, kateter o byta om till sjukhuskläder m.m.
Pontus ska få gröna fina operationskläder :)
Sen är det bara att vänta tills dom har tid för oss uppe på operation, akuta snitt o sånt går ju före.
Men nån gång under dagen iallafall.
Läkaren varnade oss att det skulle vara mycket folk i rummet.
Det kunde vara 10-15 personer, det ska vara personal till mig o var sitt team till tvillingarna.
Jag är faktiskt förvånansvärt lugn inför måndagen.
Det är nog pga att jag varit med o sett hur det går till vid ett planerat snitt.
Det går snabbt, smidigt o är inte alls så blodigt som man kanske tror att det skulle vara!
Det märks att personalen är väldigt erfaren o att dom har sina roller o rutiner runt operationsbordet.

Nu i helgen blir det att städa o fixa inför våra småttingarns ankomst :)
Är det nått ni undrar så är det bara att lämna en liten kommentar!!

2 days to go <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad spännande att äntligen få träffa de små=)Kommer nog bli er bästa jul! Lycka till!

2011-12-17 @ 22:18:51
Postat av: Anonym

Men Jenny, jag håller på att längta ihjäl mig!!! Hur ska jag kunna tänka på annat på måndag?! Det ska bli så spännande och träffa era små filurer sen! Massa kramar till er!

2011-12-17 @ 22:54:42
Postat av: mikka

å vad spännande har beställt sms från johan när han hör något lycka till i morgon

kramar mikka

2011-12-18 @ 19:07:11
Postat av: Lina Erikers

Gud så spännande Jenny! Tänker på er idag, det kommer att gå kanonbra! Blev alldeles pirrig när jag läste detta.. Vilken dag ni har framför er! Lycka till och stor kram :)

2011-12-19 @ 09:58:39
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0