Stallbygge pågår...

Idag har det varit snöstorm på Bölsveden...
Jag tyckte att det var ganska så mysigt men jag fick ju sitta inne under en filt med en sprakande eld i kakelugnen medans grabbarna i hagen stod o snöade över...
Dom såg bra bedrövliga ut, stackarna... :(
Fast dom har ju mat, vatten o skydd.
Är dom så korkade att dom inte går in i ligghallen då får dom faktiskt skylla sig själv!





Pontus vet att det motvilligt sticker till lite i mitt hjärta när det är skitväder o jag vet att hästarna står o trycker i hagen...
Så i veckan frågade han om han inte skulle bygga ett par provisoriska boxar i det blivande stallet!
Då slapp jag våndas varje gång jag såg på nyheterna att det är dåligt väder på väg in...
Vad säger man då liksom?!
Ja tack?
Så nu när traktorgaraget blev klart då hoppade han gladerligen på projekt Stall Bölsveden ;)
Det blir 2 godkända storhästboxar o en stallgång.
Allt jag behöver o jag är överlycklig!

Idag när han kom hem från jobbet gick han raka vägen ut till stallet.
Fattar inte hur karln orkar!
Jag följde med o hjälpte till så gott jag kunde.
Var riktigt roligt!
Även om jag kanske inte var till allt för stor nytta ;)
I morgon blir nog boxarna klara så då kan krubborna o hinkarna skruvas upp.
Längtar efter att fylla boxarna med spån o få släppa in grabbarna i sina nya boxar :D

Min snickrande älskling o det blivande traktorgaraget.



Ska snart gå ut o kolla till Calle o Peace för sista gången idag.
Hoppas att dom fortfarande är varma o goa under täckena, annars blir det pyamasbyte..
Tur matte har investerat i massa täcken! ;)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0