Vuxna människa!!

Jag har en tendes att irritera mig på saker.
Små saker, speciellt hos andra :P

Men i går tog verkligen priset!
Jag stog i kön på ICA svärdsjö o bakom mig står en prydligt klädd man i ca 50 åldern med en godispåse i handen.. Det va det enda han skulle köpa.
Det va ganska lång kö som vanligt så jag står i mina egna virriga tankar när jag hör ett prasslande.
Jag vänder mig lite diskret om o ser karln peta i sig några godisar ur sin påse.
Okej fine! Vem har inte tjuvätit en karamell eller två innan man betalat?
Det blir strul i kassan så det tar några minuter extra innan det blir min tur.
Under dessa minuter hinner karl fan vara nere i gräva i sin godispåse 7 gånger!!
För varje prassel kände jag hur irritationen växte innom mig.
Han ser att både jag o kassörskan ger honom blickar men fortsätter äta!
Så nonchalant!
När jag betalat o tagit mina varor stövlade jag ur butiken o önskade att jag haft mod att säga ifrån.
Visst, det är inte min sak men hur skulle världen se ut om vi alla gratisåt godis i butiken?!

Min mamma o pappa lärde då mig att man inte fick äta nått i butiken innan man betalat.
För det va faktiskt stöld...
Den där karln skulle kanske ha haft sig en dos vanligt vett o etikett.



Så, nu har jag gnällt av mig lite.
Skönt :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0