Jennys årskrönika 2011

Tänk vad ett år kan gå fort...
Tänk hur mycket som kan hända på ett år...

Jag har upplevt en ensamhet o smärta som jag aldrig någonsin känt förut.
Men jag överlevde.
Det är verkligen sant som det är sagt, det som inte dödar, det härdar.
Jag har verkligen sett hur riktiga vänner ser ut, när tårarna inte ville sluta rinna fanns det alltid någon vid min sida för att torka dem.
Det är jag är evigt tacksam för.

Jag har lärt mig att stå på egna ben.
Jag har lärt mig o förstått att jag duger som jag är.
Vad som än händer kommer jag att klara mig...
Det kanske krävs tårar, det kanske krävs att jag sitter på botten o inte annat än kan se upp men jag kommer aldrig att ge upp!
Jag tar mig upp, det gör jag alltid.

Jag har upplevt mitt livs resa.
Indien, mitt indien.
Jag lärde känna människor som för alltid kommer att finnas i mitt minne varmt bevarade.
Att se ett land från så olika vinklar, ett turistparadis med sol o bad men också ett land i svält o missär har gjort ett väldigt starkt intryck.
Jag kommer aldrig att ta så simpla saker som rent vatten förgivet.
Det går inte en enda dag uatn att jag tänker mig tillbaka.
En sak är iallafall säker, en dag, då åker jag tillbaka!

En vis man har sagt, det största är kärleken.
Det är nog sant.
Utan kärlek kan även den starkaste känna sig svag.
Just nu känner jag mig allt annat än svag.
Jag har hittat nån som älskar mig för den jag är.
Att älska nån som älskar mig tillbaka är en känsla som inte går att beskriva.

Det här är bara några av alla de saker som präglat mitt liv under det gångna året.
Nu ser vi med värme o hoppfullhet fram mot år 2011!








Love Jenny






Kommentarer
Postat av: Emi

fin blogg :)

2011-01-04 @ 21:47:43
URL: http://ixia.blogg.se/
Postat av: Emi

fin blogg :)

2011-01-04 @ 21:47:50
URL: http://ixia.blogg.se/
Postat av: Camilla Bertilsson

Vilken fin bild!

2011-01-07 @ 19:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0