Söndags middag.

Har nyss kommit hem från söndagsmiddag hos Pontus mormor :)
Det är så himla lyxigt att få sätta sig vid ett dukat bord, speciellt hos Berit.
Hon lagar mat old school ;)
Idag fick vi hemmagjord sylta, potatis o stuvade grönsaker.
Jag försökte slingra mig för att slippa följa med eftersom jag inte tycker om sylta.
Det luktar för guds skull kattmat! :P
Men jag erkänner, Berits sylta var kanon god!
Hon har nog inte bjudit på nått som jag inte tyckt om...
Förra söndagen bjöd Berit på palt o fläsk.
Jag har aldrig ätit det förut o det såg inte så gott ut men jag har nu en ny favoriträtt!
Paltbröd varvat med vitsås, stekt fläsk o lingonsylt.
Nam nam nam!

Måste nog börja laga lite mer riktig husmanskost :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0