Den nakna sanningen (mer eller mindre) ;)

Tänkte bjuda på några bilder på min nya gravidkropp :)
Ni som känner mig vet att jag ALDRIG skulle lägga upp en bikinibild på mig själv i vanliga fall..
Jag är mer en som gömmer mig i vassen då jag inte är speciellt bekväm med min kropp.
Men graviditeten har verkligen fått mig att se på mig själv o på min kropp på ett annat sätt.

Det bor två små bebisar i min kropp, det är mitt ansvar att ta hand om o skydda dom på alla sätt jag kan!
Jag har nog aldrig tag så bra hand om mig själv som jag gör just nu...
Jag tänker på allt jag äter, mycket frukt o grönt blir det fast lite sweets måste man ju unna sig ;)
Varje kväll smörjer jag mage o höfter med havandeskapsolja, bodybutter är också min nya bästa vän.
Tyvärr orkar jag inte motionera så mycket som jag hade velat så promenader o pyssel med hästarna får räcka.
Jag vilar mycket o lyssnar på vad kroppen försöker säga mig o hittils verkar det ju fungera :D

v. 28



Haha, jag kan inte sluta titta på min navel!
Jag har haft en ganska så djup navel o nu ser man botten i den.
Huden 1 cm runt om naveln ser annolunda ut för den har varit i min navel, så mycket har min mage stretchats!
Ibland när tvilling 2 vänder sig så ser man hur naveln blir helt sned o magen putar åt sidan :P
Det är så coolt att se hur kroppen förändras :)
Jag hoppas jag klarar mig från bristningar men det är ju samtidigt en del av förändringen.
Det sägs ju att bristningarna på magen är en kärlekskarta till sitt barn :)
Låter fint tycker jag.
Jag vet att jag klagar över alla nattliga toabesök men igentligen borde jag vara tacksam.
Jag har hittils inte samlat på mig någon vätska i kroppen o det tror jag beror på att jag kissar så mycket.
Lite för mycket detaljer? Lika bra att ni vänjer er :P 



Jag försökte ta en bild bakifrån men det gick inte så bra.
Magen petar rakt ut så baifrån syns det inte ens att jag är gravid!
Det är nu 10 veckor kvar till det planerade kejsarsnittet (om dom inte vänder sig) o det ska bli så spännande att hur kroppen fortsätter förändras :)

Är det nått ni undrar så är det bara att fråga på!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Helene

Du är otroligt vacker gumman! Det har du iofs alltid varit, men en gravidmage är något speciellt så är det bara <3 Kram pådig!

2011-10-06 @ 18:44:00
Postat av: Amanda

Åh vilken härlig mage! Och nej, inte för mycket detaljer, vi vill höra allt!! ;)

2011-10-06 @ 19:55:33
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fantastiskt vacker!!

2011-10-07 @ 19:25:56
URL: http://insearchofhappiness.wordpress.com
Postat av: mickis

uuuunderbara vackra Jenny <3 du är såååå fin (men håller med Helene,d har du oxå alltid varit)

2011-10-08 @ 21:36:31
URL: http://mickistysk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0