Tredje ultraljudet 26/10

Igår var det dags för tredje ultraljudet.
Först fick vi träffa en barnmorska som tog blodtrycket, 120/75.
Sen fick jag ställa mig på vågen o det var + 13 kg, precis som på vågen hemma.
Barnmorskan var mycket nöjd :)

Sen kom den manliga läkaren som skulle göra ultraljudet, med sig hade han 2 manliga läkarstuderande.
Jag är inte speciellt pryd av mig men att ha tre karlar ståendes runt sängen fick mig att känna mig en aning olustig.
Som tur var så var det bara ett vanligt ultraljud som skulle göras, phu...

Det första vi såg var att tvilling ett hade snurrat ett halvt varv!
Den satt fortfarande i säte men nu hade satt h*n med huvudet åt höger o fötterna åt vänster.
Tvilling två hade sjunkig ner med huvudet åt vänster så nu skrev man huvudläge ist för tvärläge, rumpan hade h*n fortfarande upp mellan mina revben.
Tvillingarna hade nu sina huvuden på var sin sida om min navel.
Får ni ett hum om hur de ligger?
Läkaren var jättenöjd hur allt såg ut. Dom var pigga o stora men hade fortfarande en hel del plats :)
Tvilling ett vägde 1723 g o tvilling två vägde 1628 g.
Tänk att man kan mäta fram en vikt...

Fick en ny ultraljudstid om fyra veckor.
Har dom inte lagt sig till rätta då skulle dom ge oss ett datum för kejsarsnitt...
Tänk att få en tid o ett datum när man ska få träffa sina små för första gången!

Det sista läkaren sa innan vi gick var -Vad du än gör, fortsätt med det! Det här ser hur bra ut som helst!
Gissa om jag gick därifrån med ett löjligt litet leende på läpparna :)

Gooooood morgon föresten!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul!! Tänk va spännande det är ;)

2011-10-27 @ 08:43:47
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag visste väl att du var klippt och skuren för att bli mamma! ;) Sååå spännande! Men nu är det inte långt kvar!

2011-10-27 @ 20:05:17
URL: http://lifeofemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0