Tvillingträff på Elsborgs familjecentral.

Min barnmorska på vårdcentralen hade fixat så jag o Pontus skulle få komma in till falun o få lite info om hur det är att vara tvillingförälder.
Vi fick träffa ett till par som väntar tvillingar i januari o 2 par som blivit tvillingföräldrar i år :)
Vi fick höra hur deras graviditeter hade varit o hur förlossningarna hade varit.
För det skiljer sig ganska så mycket från en singelgraviditet.
Graviditeterna hade varit ok o både hade gått till v 37 tror jag...
Fast ena tjejen hade börjat öppna sig redan i v 31 men med hjälp av bricanyl o vila så kunde de stoppa förlossningen flera veckor.
Både hade kunat föda vanligt o deras förlossningar hade gått snabbt o smidigt. Det var tydligen bara mina bebisar som låg på sniskan.. Damn! :P
Efter några veckor på 33an hade de fått komma hem :)

Ett råd vi fick var, ta emot all hjälp ni kan få!
Både mammorna velat klara sig själva men sen hade det tagit tvärnit.
Så vi skulle vara förberedda på att det skulle bli tufft så att svälja stoltheten o våga be om hjälp var ett måste!

Nu känner jag mig mycket lugnare efter att ha sett 2 pigga o friska tvillingarpar :)
Plus att jag vet att jag har några att vända mig till om jag skulle behöva stöd eller råd :)


Kommentarer
Postat av: sofie M

Hoppas du vet att jag ställer upp! Vad det än gäller! kram! Ses när jag kommer hem! Då har skolan lugnat ner sig också ;)

2011-10-18 @ 16:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0