Cravings...

Jag älskar bloggar.
Jag följer ca 15 st vänners bloggar o nu följer jag även några gravidbloggar..
Det verkar som om att de flesta har känt av nån form av cravings.
Jag tycker sånt är så intressant!
Hur kan man bli sugen på nått bara för att man är gravid?

Jag hade en kollega som under sin graviditet blev sugen på lukten av rå lever!
Leverbiff är gott men lukten av rå lever?!
Hennes stackars familj fick äta väldigt mycket lever under 9 månader.
Mickis åt lime rätt upp o ner när hon väntade Agnes, hihi jag kan rysa av bara tanken!
Tror att det är fler som har haft sug efter lime, citron o sånt syrligt...
Annars är väl lakrits nått vanligt att bli sugen på?

I början av graviditeten ville jag ha nektariner, tur att det var säsong!
Hela fruktfatet var fullt med stora saftiga nektariner.
Namnamnam!!
Det är nog det enda jag har haft ett sug efter...
Det enda jag längtat efter att få sätta tänderna i.
A-fil o special K red berries var väl inget jag längtade efter men det fick gick ner.
O höll sig nere!
Tyvärr har jag börjat få svårt att äta igen så nu blir det fil o flingor istället för mat vissa gånger.
Kött är fortfarande bland det äckligaste jag vet.
Det räcker med att Pontus pratar om att grilla en flintastek så vänder det sig i magen på mig...
Urk!

Hade ni nån craving?
Eller tvärtom, nått som ni inte tålde?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag hade inga speciella cravings, möjligtvis att jag var sugen på piggelin i slutet av graviditeten. Annars mådde jag illa av fisk, vilket ju inte var så bra...

2011-09-13 @ 20:32:20
URL: http://gnistras.blogg.se/theodor
Postat av: Mikaela

Nej jag åt inget omega-3 tillskott, utan jag hoppas att det inte ska ge några bekymmer för Theodor. O jag brukar inte äta fisk särskilt ofta i vanliga fall heller.

2011-09-13 @ 22:21:27
URL: http://gnistras.blogg.se/theodor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0