Kladdkaka :D

Det godaste som finns i fikaväg måste väl ändå vara kladdkaka?
Snabbt, enkelt o så in i helsike gott! :)
Man kan variera ingredienserna lite som man vill tex med nötter eller hackad choklad.

Igår hade jag ett sånt chokladsug att jag höll på att krypa ur skinnet!
När Emma ringde idag o ville komma på eftermiddags kaffe såg jag min chans att lyxa till det med kladdkaka :)

Jag har ett superenkelt recept som jag tänkte dela med mig av.
Kladdkakan blir både kladdig o härligt seg :)

175 gr 30 min.

3 ägg
4 dl socker
2 dl mjöl
6 msk kakao
1 krm salt
225 g smör

(Idag hackade jag också i en dubbel daim i smeten)

Smält smöret, gärna i kastrull så det blir gyllenbrunt.
Blanda alla ingredienserna i en bunke o häll i det smälta smöret.
Rör till en jämn smet o häll smeten i en smord form.
Jag brukar ströa formen med ströbröd också för det blir lite knäckigt.
Tjopp in i ugnen i 30 min :)

Låt kakan svalna, pudra med florsocker o servera med glass eller grädde.
Smaskens!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0