Kräkdag..

Idag har mamsen varit riktigt trött... Saga började kräkas vid fyra tiden i morse :( Hittills har hon spytt fyra gånger. Först spydde hon ner sig själv o sin säng, tvättade av henne o bäddade rent i sängen medans Pontus hade henne i våran säng. Då spyr hon ner sig själv igen o lite i sängen. Upp o duscha henne o lägga henne i sin säng. Nån timme senare kom tredje kräkan. Täckte då över med handduk o kastade gosedjuren i tvätten. Kl 6.30 kliver vi upp o båda ungarna är pigga o glada :) 30 min senare kräks Saga på vardagsrums golvet...

Lite vatten o en bit macka fick hon till frukost o det fick hon behålla. Under dagen har hon fått i sig lite kex, vatten o mjölk. Maten har hon ratat men det kan man ju förstå.. Inga fler kräkor iallafall! Alva hade också kräkts i natt o nu hörde jag att en till flicka som var på öppnis i måndags blivit magsjuk... :(
Det verkar iallafall som Lova har klarat sig. Hoppas det håller i sig!

Elin kom hit på eftermiddagen o myste med oss :) Gissa om vi blev glada! Morfar kom också hit o fikade lite. Det syns att morfen är en favorit, båda två ska upp i hans knä samtidigt ;) När Pontus kom hem åkte jag o Elin till Sundborn o träffade kantorn som ska spela på dopet. Elin sjöng en vers o jag grinade.. Sagolikt vackert! Sången alltså ;)
Nu blir det sängen o hoppas natten blir lugn o kräkfri!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0