Lassols gård.

Klockan ringde 5.30 i morse, var skapligt yr kan jag lova men upp kom jag! Klädde mig, kokade kaffe o gick sen ut o hämtade Lucette. En halvtimme senare kom Jennie som var privatchaufför o sällskap. Bussiga Lussan traskade raka vägen in i transporten så kl 6 rullande vi mot Lassols gård. Det var några före oss när vi kom dit så vi tog oss en kaffekopp o en chokladbit i bilen :) När det var våran tur att kliva in i undersökningsboxen tvekade hon en aning, hon visste vad hon hade fått vart förra gången ;) Men in klev hon så veterinären kunde göra sitt. O bästa möjliga besked fick vi, stora fina ägg i båda äggstockarna o kraftigt ödem så i morgon blir det insemination! Lussan släpptes ut med några andra ston i en hage o verkade trivas på en gång.. Det kändes lite konstigt att åka däifrån med tom transport men jag vet att hon har det bra :) På onsdag får vi veta om det har tagit sig eller inte.. Håll tummar o tår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0