Nu är hon här!

Nu när beslutet att Calle ska få galoppera vidare är taget kände jag att jag behövde nått att se fram emot. Nått annat att tänka på.. En kompis åt Peace. Hästar är som luft för mig, jag klara mig inte utan dom! Även om det ibland är kämpigt att hinna med, kostsamt och att det tar emot att lämna den varma sängen för att ge sig ut till stallet i snöstorm o snålblåst så får man så otroligt mycket tillbaka! Det är en otroligt härlig känsla att höra sin häst gnägga när du öppnar stalldörren :)

Så jag började tänka efter vad jag ville ha. Så började tanken på ett föl växa fram... Tänk att få vara med från början o forma din egen häst! Av en slump hittade jag ett stuteri som bedriver halvblods avel som behövde minska ner på hästarna pga att ägaren skadat sig. Jag fastnade för ett jättefint sto vid namn Lucette :) Efter många mail o några samtal bestämdes det att jag skulle få ta hem "Lussan" på foder, betäcka henne o sedan när fölet är avvant ska hon lämnas tillbaka till ägaren. Om betäckningen inte tar sig i år får jag behålla henne till nästa säsong o prova igen då. Eftersom stuteriet där hon bor ligger i Skåne fick jag lov att ta hem henne osedd. Snacka om att köpa grisen i säcken! Det är lite därför jag inte berättat om henne tidigare, jag ville vara säker på att hon skulle komma o att allt skulle vara i sin ordning. När allt var klart beställde jag skjuts med en hästlastbil som hämtade henne i Skåne i onsdags, övernattade i stockholm o i torsdags morse hämtade jag o Pontus henne i Gävle.

Nu går hon i en egen hage här hemma på gården o verkar trivas :) Grabbarna i andra hagen gör allt för att få hennes uppmärksamhet ;) Om hon är så cool o trevlig som hon verkar har jag gjort ett riktigt kap. Snygg är hon också!

Hennes skjuts! 

 

 

Nu är hon hemma :)

Calle tyckte att Lussan har en riktig heting!

Peace tyckte också att hon var fin.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh va roligt! Ska bli så kul o få se henne nästa gång!

2012-07-21 @ 15:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0