Sömntutor :)

När flickorna var 8 veckor bestämde vi oss för att det var dags att dom skulle börja sova i sin egen säng :)
Pontus skulle börja jobba o det blev viktigare med att få riktigt med sömn.
Dom hade sovit med oss sen vi kom hem från lasarettet för att jag bara skulle kunna sträcka ut handen o känna på Saga om hennes hjärta skötte sig.
Men med två små i sängen sover man inte speciellt bra, man sover på helspänn!
Första natten i sin säng skrek tjejerna i 2 timmar!
Det gjorde så ont i hjärtat men jag visste att vi fick lov att härda ut...
Nästa natt gick lite bättre, natten efter det gick ännu bättre!
Nu sover dom hela nätterna i sin säng med undantag för matning o blöjbyte.

Vi börjar läggningen runt 20 tiden med blöjbyte o på med pyamas.
Sen går vi upp till vår säng där jag ammar med lite dämpad belysning.
När båda är mätta o belåtna lägger vi ner dom i spjälsängen, ibland somnar de direkt o ibland gnäller dom en stund men oftast somnar de inom 10 min :)
För det mesta klarar vi oss med 2-3 matningar per natt!
Så jag ska inte klaga ;)

Lova o Saga sussar sött <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0