Tänder..

Saga har bråkat några nätter (mer än vanligt) o i morse dök två framtänder där uppe fram. Så då var inte det så konstigt att hon har bökat på nätterna. Lova har också varit lite ur gängorna o idag när vi var på öppnis fick hon plötsligt feber. På en timme gick hon från pigg o glad till hängig o skållhet! Åkte raka vägen hem o tog tempen, 39.9 visade den så det blev en supp o sova middag i bara blöja. När dom vaknade igen var det röj nån timme innan Lova däckade i min famn o sov lite till.

Nu när jag kikade såg jag en gulaktig fläck där jag misstänker att en framtand är på väg.. Kanske är nån inflammation i tandköttet? Får fråga på torsdag när vi ska till Bvc om det inte ser bättre ut.. Måste ju göra jätteont att flera tänder ska fram samtidigt.. :( Jag vet ju själv hur ont det gjorde med mina visdomständer! Så efter middagen fick tjejerna sin första isglass att lugna dom små munnarna med. Isglass fungerar lika bra till liten som till stor ;)





Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Jobbigt med tänder... =/
Lärde mig nåt nytt igår när Vincent fick träffa tandhygienisten. Hon sa att för att tänder ska kunna flytta på sig, komma upp osv så måste det alltid till en inflammation. Det visste inte jag. Många säger ju att tänder inte ger feber, snuva, dålig mage osv, men hon menade att eftersom det är en inflammation i kroppen så är det klart att de kan påverkas på flera sätt. Ett tips, om du inte redan gör det ;), är att "smörja in" tandköttet med flytande alvedon. Det brukar lugna och ta bort värsta ontet.

2012-11-06 @ 10:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0