Coolaste tjejen!

Vilken tur jag har haft.. Jag fick välja mellan fem ston när jag hittade Lucette. Vad var det egentligen som fick mig att välja henne? Varför valde jag inte skimmeln, jag som är så svag för skimmlar? Eller nån av de lite mer erfarna märrarna? Jag vet inte, det kändes bara så självklart!

Det verkar verkligen som min magkänsla är att lita på! Lucette är one of a kind. Otroligt vacker, trevliga gångarter o fantastiskt psyke. Hon ställer upp på allt man ber henne om. När hon kom hit var hon inte tiden på tre år, hon hade inte ens haft ett träns på sig under den tiden. Men jag kunde sadla, tränsa o sitta upp utan några konstigheter! Första ridturen tog vi på ängen med Eleonor som sällskap. Skrittade runt o bara kände igenom henne. Tog nått travsteg också för att hitta knapparna. Jag kände mig som hemma direkt jag kom upp på hennes rygg :)

Idag tog jag o Lussan en promenad helt solo i det vackra höstvädret. Vi skrittade ner till Ön, för att komma dit måste man över en träbro utan räcken. Lussan tyckte det var lite läskigt men gick försiktigt över när jag manade på henne. Vi skrittade nått varv på ön o inte ens en blick ägnade hon båten som brummade förbi oss. På tillbaka vägen kom grannens två hästar i full galopp genom hagen när vi gick förbi. Jag kände att hon blev lite laddad men la band på sig när jag pratade lugnt med henne. Jag är så imponerad av henne! Hon lyckas hålla sig cool i alla lägen. Det var en mycket lycklig matte som hoppade av hemma på gården :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0