Cykelverkstaden har gjort det igen...

Igår fick jag lov att ringa ner till svärdsjö vårdcentral eftersom Saga knölat hela natten.. Hostar o är riktigt rosslig! Man hör när hon andas att det är slemmigt i både näsa o luftrör :( Lova har inte varit fullt så risig men hostig. Hostmedicinen vi gett dom, Therahoney verkar inte hjälpa... Dom hostar fortfarande så dom spyr. Men eftersom jag var orolig för Saga så ringde jag ner o pratade med en sköterska. Uppgav namn, personnr, hur hon mådde o vad jag behövde hjälp med. Som vanligt fick man höra att man skulle avvakta.. Men att hon kunde skriva ut en hostmedicin som hon trodde skulle hjälpa bättre.

Pontus svängde in på Apoteket efter jobbet för att hämta ut hostmedicinen. När apotekaren plockar ihop medicinen reagerar hon o säger att den här borde ju inte Saga ta pga hennes hjärtmedicin. Medicinen vårdcentralen skrivit ut (som jag inte kommer ihåg namnet på) kan ge darrningar o hjärtklappning som biverkning! Supersmart att ge sånt till ett barn som äter medicin som ska bromsa hjärtat... Det finns en anledning att svärdsjö vårdcentral kallas cykelverkstaden! O dom gör rätt för namnet gång på gång... Himla tur att apotekaren reagerade på biverkningarna innan hon lämnade ut hostmedicinen... Naturligtvis hade dom på vårdcentralen gått hem redan så dom fick ringa till en läkare som jobbar på Falu lasarett... Då satt han faktiskt på bussen på väg hem till svärdsjö så han hoppade av bussen o kom upp till apoteket o pratade med pontus o kollade på sagas papper. O vi fick inte ge henne den medicinen utan observation av läkare. Så Pontus fick åka därifrån tomhänt! Tänk om vi hade gett henne hostmedicinen o hon hade fått en hjärtrusning?

Efter en liten stund ringde en barnläkare från lasarettet upp mig. Hon ville veta lite hur Saga mådde o bad mig kolla efter några tecken på att andningen var ansträngd. Jag såg flera av dom symtomen men eftersom hon ändå mår ganska bra fick jag bestämma om jag ville åka in så hon kunde få nått luftrörsvidgande. Då skulle vi bli inlagda så dom kunde hålla ett öga på henne. Men vi valde att försöka hemma ett tag till... Hon gav oss rådet att bulla upp med kuddar under madrassen så hon kunde sova i högläge. Kände vi att det blev för jobbigt var vi välkomna in till akuten o hon hade förvarnat personalen att vi kunde dyka upp.

Natten blev bökig, Saga hostade så hon kräktes tre gånger sen piggnade hon i så vi chansade o stannade hemma. Men det är frågan om vi kanske får åka in idag om inte hostan ger sig... Ingen av oss får ju sova o Saga kräks upp det mesta hon fått i sig under dagen. Vi får se hur vi gör....


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Urs låter verkligen inte bra det där hörru. Hoppas hon mår bättre nu! Stor kram till dig duktiga Jenny <3

2013-01-12 @ 16:16:21
URL: http://ann-sofiepalm.devote.se
Postat av: Jessica

Nä fy faan rent ut sagt! Va va de för idiot somskrev ut medicinen egentligen? Krya kramar

2013-01-12 @ 22:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0