Halt häst...

Lucette står sen i måndags på boxvila då hon är väldigt halt. Hon o Peace brallade loss i hagen för några dagar sen o sedan dess har hon varit lite ofräsch, linkat fram men ändå varit pigg o travat på... Jag misstänkte en sträckning o avvaktade några dagar med att kontakta veterinär tills hon i måndags blev mycket sämre. Hon ville plötsligt inte ens sätta tån i backen o ville inte röra sig en millimeter! Jourhavande distriksveterinär kom ut på kvällen o var rätt förbryllad. Lussan är varken svullen, varm eller öm nånstans. Hon reagerade inte vid visitertång. Men halt är hon... Veterinären misstänker en muskelsträckning ovanför knät o Lucette får nu metacam samt står på boxvila. Var hon inte bättre tills onsdag, alltså idag så skulle jag kontakta klinik..

Så i morgon bitti åker jag o Pontus med Lussan till Mats Axelsson. Han är speciallist på hältor o är väldigt duktig.
Jag är så himla orolig just nu... Inge roligt att lasta en halt häst o åka flera mil :( O kommer han hitta vad som är fel?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0