Veterinärbesök...

Idag har jag o Pontus varit till veterinär Mats Axelsson på Wilkesbacka med Lussan. Jag var ut tidigt i morse till stallet o gav henne smärtstillande så det hann verka innan vi skulle åka. Hon gick raka vägen in i transporten, skönt!

På Wilkesbacka fick vi komma in direkt. Jag fick visa upp Lussan o han såg att hon var ordentligt halt. Han klämde o kände på henne o såg på en gång att det var nått i hoven. Efter några röntgenplåtar visade det sig att hon har en hovbensfraktur... Hon gipsades o ska stå på boxvila i 8 veckor. Efter det gör vi ett återbesök o förhoppningsvis kan hon börja gå lite i hage efter det.

Vi passade på att göra ett ultraljud också. Skadade ston eller ston som har ont brukar ibland kasta sina föl. Plus att vi skulle kolla så det inte var tvillingar... Mats tittade länge o väl. Jag började få riktigt ont i magen... Tänk om den lilla loppan är borta? :( Men till sist säger han att han inte ser mer än en fosterblåsa! Hurraaaaa!

När vi skulle hem var Lussan trött o hade ont o ville kliva på transporten.. Efter mycket lockande, knuffade, klappade o dragande klev hon äntligen på...

Nu vilar hon i boxen med Peace i boxen bredvid.. I morgon ska han gå ut o hon får stå kvar inne. Gissar på att det kommer vara en olycklig valack i hagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0