Det här retar gallfeber på mig!

Nu är jag i den åldern när de flesta runt om mig börjar få barn.
Jag älskar barn, för mig gör det ingen skillnad om folk har barn eller inte.
Dom är alltid samma personer fast de har blivit föräldrar.
Men en sak förändras verkligen för vissa...
Och det är deras sätt att bete sig mot andra föräldrar!
Dom kommer med massa råd, kommentarer o agerar världsmästare på föräldraskapet.

Ingen graviditet är de andra lik.
Ingen förlossning är den andra lik.
Inget barn kommer att bli det andra likt.

Därför skulle det aldrig falla mig in att kritisera någon annans sätt att hantera föräldraskapet.
Jag blir riktigt upprörd när jag hör mammor sitta o nästan skrämma upp blivande eller nyblivna föräldrar med fasliga förlossningsberättelser eller hur gräsliga barn blir när de får syskon!
Att man kan dela med sig av sina erfarenheter är en sak, men när man mer eller mindre packar på folk sina historier då är det inte alltid så uppskattat...

Som ni vet har jag ju inte några barn så det här är ju bara hur jag uppfattar det här.
Jag kanske är helt ute o cyklar men vad tycker ni?
Uppskattar ni alla tips o råd ni får eller vill ni helst ha dom när ni själv bett om det?



Kram





Kommentarer
Postat av: Emma

Åå ja vet precis vad du menar.. och jag håller med helt och fullt, alla är vi olika och uppfostrar våra barn olika.. Låt det vara så! Jag upplever oxå att det kan vara ett lite känsligt ämne att diskutera kring just uppfostran iaf.. Man får då lätt en livlig diskussion det har jag märkt! :) Kram

2010-12-19 @ 15:18:14
URL: http://annaemmma.blogg.se/
Postat av: michaela

Visst är det så, dock har ju jag den underbara fördelen att jag är väldigt bra på att stänga av och "inte lyssna". Sen är det nog också lite så idag att många mammor ska "överglänsa varandra"..man ska vara supermorsor som tränar, bakar och lagar hemmagjord barnmat . Jag säger såhär, jag mådde SÅ otroligt dåligt första veckorna/månaden.. jag var inte glad över nånting och kände som om mitt liv var slut!Varför pratar ingen om det? jag förstod inte hur alla kunde vara så lyckliga när de fått barn och ha sån ork..

Men NU, är jag underbart lycklig..till och med när Agnes är förbannad,övertrött och skrikig så kan jag bara sitta och le ändå.. för jag har haft sån otrolig tur som har fått henne!

Så Jenny, lyssna inte på vad alla andra säger! förlossningen, visst den gjorde ont.. men skulle göra om det 1000 gånger till för man klarar det, och sen glömmer man lika snabbt, en häftig upplevelse. och barn som får syskon, klart de blir avundsjuka..MEN man klarar det med garanterat :)

Sen har ju jag turen och har en underbar familj och underbara vänner som Agnes älskar lika mycket som jag gör :) som alltid ställer upp

Men mitt råd, stäng av och gör på ditt eget vis <3

Det vart långt det här,hahah..sorry ..shit va jag "babblar",haha

2010-12-20 @ 12:42:15
URL: http://mickistysk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0